Brute Bonen & De Haagsche Cacaofabriek
Brute Bonen is een ambachtelijke koffiebranderij
gevestigd in de Binckhorst in Den Haag en gestart uit liefde voor smaak. We leveren versgebrande koffie aan kantoren, horeca en consument. Iedere week branden we de koffie, waarna we het direct versturen.
Duurzaamheid staat centraal in de bedrijfsvoering. Onze koffie komt uit een koffiebos en dat zorgt ervoor dat onze koffie nog lekkerder smaakt! Wanneer je een kop koffie van Brute Bonen drinkt: dan maak je de wereld een stukje groener. Verder helpen we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan, zodat ook zij mee kunnen doen.
De Haagsche Cacaofabriek maakt eigenzinnige chocolade
Van cacaoboon tot reep in eigen huis, handgemaakt in Den Haag. Sociaal en klimaatpositief. Wij kopen onze bonen alleen in in bij boeren waarmee we een persoonlijke en eerlijke relatie hebben, want we willen een zo eerlijk mogelijk product maken en verkopen! Alle ingrediënten die we gebruiken zijn duurzaam en biologisch.
We streven ernaar om zo min mogelijk afval te produceren en bekijken iedere stap in in ons proces zo zorgvuldig mogelijk. Zo hergebruiken we bijvoorbeeld cacaoschillen en zijn onze verpakkingen biologisch afbreekbaar.
Verder stellen we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in staat om bij ons in het bedrijf te werken.
Dude Goed
Wij zijn Dude Goed, de sociale onderneming die werkt. Wij zijn een mens ontwikkel bedrijf. Bij ons is alles een kans. En dus helpen we honderden mensen richting een vaste plek in het arbeidsproces. Al meer dan 10 jaar in Den Haag en Rijswijk en sinds dit jaar ook in Pijnacker-Nootdorp.
Onze activiteiten zijn breed, maar alles is terug te voeren naar ons doel om mensen te ontwikkelen. Ons PSO 30+ certificaat is voor ons het bewijs en de erkenning voor alles waar wij in geloven en elke dag keihard aan werken. Daar zijn wij ontzettend trots op. Wij geloven in circulariteit, wij geloven in het bieden van kansen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij kijken naar de kans. Of het nu gaat om een oude fiets die we opknappen tot een perfecte fiets voor die eerste baan of schooldag. Of dat iedereen ziet wat je niet kan, maar wij zien wat je wel kan en daar je baan binnen Dude Goed op afstemmen.
Onze mens ontwikkel programma de Bloeiindex gebruiken wij voor onze begeleiding in WerkOntwikkelTrajecten (WOT), WEP, STiP en onze eigen initiatieven. Dude Goed is zo ingericht dat wij onze medewerkers (deelnemers) binnen 3 tot 6, 12 of 24 maanden voor bereiden op de arbeidsmarkt.
DUTCH’N DECENT B.V.
DUTCH’N DECENT ontwerpt, produceert, koopt, levert en beheert bedrijfskleding in de breedste zin van het woord. De nadruk ligt op het inzetten van ecologische stoffen voor ‘corporate fashion’ gebruik, maar vanwege one stop shopping draaien wij onze MVO hand ook niet om voor technische kleding.
Wij zijn sterk in het bedenken van het juiste kledingconcept voor welke organisatie dan ook. Als ervaringsdeskundigen weten wij als geen ander wat kleding voor je kan doen. Mooie kleding, maakt je trots op je bedrijf!
Of het nu gaat om een hippe casual kledinglijn, representatieve bedrijfskleding of een combinatie van beide. Wij maken het mogelijk en zetten daarbij de klantwens centraal. Zo maken we onder andere bedrijfskleding voor hotels, scholen, beveiliging, chauffeurs en nog veel meer.
Sarban Afghaans Restaurant
Sarban zet zich in om vluchtelingen in Nederland financieel onafhankelijk te maken en helpt ze om onderdeel te worden van onze maatschappij, van afwasser tot ondernemer.
Sinds 2010 leiden ze in hun restaurants jongeren met een asielachtergrond op van afwasser tot ondernemer.
Vanaf 2010 hebben ze meer dan 500 betaalde banen en meer dan 100 opleidingsplekken aangeboden en zien ze jonge mensen groeien, hun zelfstandigheid opbouwen en met trots bijdragen aan een sterkere, inclusievere samenleving.
Juist in een verdeelde en verharde maatschappij is het heel belangrijk om terug te gaan naar de kern, naar onze leefwijze: ‘Als iedereen elkaar vasthoudt, dan valt er niemand’. In plaats van energie te verspillen aan vraagstukken rondom verdeeldheid, willen zij laten zien dat hun kracht juist schuilt in het samenzijn. Zij willen hun gasten niet alleen kennis laten maken met hun rijke keuken, maar ook bewustwording creëren over wat er speelt aan de randen van onze samenleving. Kinderen die zonder ontbijt naar school gaan, vluchtelingen die ondanks hun inspanningen vastlopen, en ouderen die in eenzaamheid leven. Het zijn verhalen die hen allemaal raken én motiveren. \
Hun overtuiging is simpel maar krachtig: “Als één kind honger heeft, dan ben ik arm ook al is het niet mijn kind.” Dat is ook de reden dat ze in al hun vestigingen wekelijks een tafel aanbieden voor gezinnen die in armoede leven (meer dan 6.500 mensen). Bij Sarban draait alles om omzien naar elkaar en met warmte, respect en aandacht.


