Juni Lekkernijen
Juni Lekkernijen is een duurzame en sociale catering onderneming gespecialiseerd in het ontwikkelen, opzetten en exploiteren van horeca en catering activiteiten op locatie.
Vanuit onze sterke visie voor het verzorgen van duurzaam en verantwoord voedsel, vermindering van voedselverspilling en sociaal ondernemen, bereiden we elke dag verse en gezonde maaltijden.
Wij creëren een fijne en vertrouwde Juni sfeer waar onze vaste klanten dagelijks terugkomen. Daarnaast bieden wij onze medewerkers met en zonder arbeidsbeperking een dynamische en veelzijdige werkomgeving waar zij zich verder kunnen ontwikkelen.
Sinds 2020 is Juni Lekkernijen onderdeel van Social Capital, waar naast Juni Lekkernijen ook Lekker Brood, Happy Tosti, Prael Amsterdam, Milieuwerk, RSC en Amare Horeca onderdeel van uitmaken. Door de krachten te bundelen vormen we een Haags horeca collectief met een breed gedragen duurzame sociale visie en missie.
Juni heeft een kantine in de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK), een stadskantine in theatergebouw Amare en een restaurant in het Museon-Omniversum.
Lekker Brood
Lekker Brood is een bakkerij gevestigd in Den Haag. Het
is een sociale, ambachtelijke, duurzame en biologische bakkerij. Oftewel, de bakkers werken volgens een authentiek ambacht proces waardoor de producten meer tijd en aandacht krijgen. Hierdoor ontstaat er een eindproduct van hoge kwaliteit met veel smaak.
Op duurzaamheid probeert Lekker Brood het hoogst haalbare te halen. In alle keuzes is duurzaamheid een leidende factor. De productie draait volledig elektrisch, er wordt in elektrische auto’s gereden en er wordt gekozen voor grondstoffen met een duurzame herkomst. Alle
grondstoffen en eindproducten zijn SKAL gecertificeerd (biologisch keurmerk).
Lekker Brood is een sociale onderneming. Het grootste deel van onze medewerkers heeft een arbeidsbeperking. Lekker Brood is hiermee een voorbeeld voor andere Bakkerijen in het sociaal ondernemen. Het kan!
Lekker Brood richt zich op zowel business-to-business als business-to-consumer. De kanalen van business-to-consumer bestaan voornamelijk uit verkooppunten en de webshop. Binnen het B2B netwerk zijn er al verschillende partners, zoals: Tweede Kamer, Hutten, Voco Hotel, Capriole en de Hogeschool van Rotterdam.
Particibaan B.V.
Particibaan gelooft in een samenleving waarin iedereen meedoet. Waar ruimte is voor het talent van iedereen. Vanuit de stellige overtuiging dat de samenleving daar beter van wordt.
Particibaan is zeer gespecialiseerd op het gebied van Social Return On Investment (SROI). Wij beschikken over een brede dienstverlening. U kunt tevens werk bij ons uitbesteden i.h.k.v. SROI.
Onze missie is om alle kandidaten duurzaam te ontwikkelen en aan een baan te helpen met optimale begeleiding. Als Particibaan creëren wij tevens vaste vacatures bij organisaties, in het kader van de Wet Banenafspraak. Particibaan heeft verscheidene vacatures die door opdrachtgevers vanuit het bedrijfsleven en vanuit de overheid exclusief bij ons zijn uitgezet. Alle vacatures die bij ons zijn uitgezet hebben een uitzicht op een vast dienstverband.
Elke dag zetten wij ons in om de talenten en kwaliteiten van de kandidaten te benutten zodat ze een zinvolle bijdrage kunnen leveren in een organisatie. Meedoen in plaats van aan de kant staan. Potentieel volledig benutten en op eigen benen staan.
Sarban Afghaans Restaurant
Sarban zet zich in om vluchtelingen in Nederland financieel onafhankelijk te maken en helpt ze om onderdeel te worden van onze maatschappij, van afwasser tot ondernemer.
Sinds 2010 leiden ze in hun restaurants jongeren met een asielachtergrond op van afwasser tot ondernemer.
Vanaf 2010 hebben ze meer dan 500 betaalde banen en meer dan 100 opleidingsplekken aangeboden en zien ze jonge mensen groeien, hun zelfstandigheid opbouwen en met trots bijdragen aan een sterkere, inclusievere samenleving.
Juist in een verdeelde en verharde maatschappij is het heel belangrijk om terug te gaan naar de kern, naar onze leefwijze: ‘Als iedereen elkaar vasthoudt, dan valt er niemand’. In plaats van energie te verspillen aan vraagstukken rondom verdeeldheid, willen zij laten zien dat hun kracht juist schuilt in het samenzijn. Zij willen hun gasten niet alleen kennis laten maken met hun rijke keuken, maar ook bewustwording creëren over wat er speelt aan de randen van onze samenleving. Kinderen die zonder ontbijt naar school gaan, vluchtelingen die ondanks hun inspanningen vastlopen, en ouderen die in eenzaamheid leven. Het zijn verhalen die hen allemaal raken én motiveren. \
Hun overtuiging is simpel maar krachtig: “Als één kind honger heeft, dan ben ik arm ook al is het niet mijn kind.” Dat is ook de reden dat ze in al hun vestigingen wekelijks een tafel aanbieden voor gezinnen die in armoede leven (meer dan 6.500 mensen). Bij Sarban draait alles om omzien naar elkaar en met warmte, respect en aandacht.


